Jubileumspokalen 2009


Iceland. Stefan Melander. Örjan Kihlström.





Ligan var självklart på plats på E-läktaren och klappade händerna varma. Kul initiativ av Solvalla att göra en helkväll och något nytt av loppet.

Och vilket lopp det blev. Vilka hästar som gjorde upp om det. Jag kommer minnas Igor Fonts spurt i hela mitt liv. Hans tid sista 300 kan inte vara av denna värld. Och Quarcio du Chenes styrka. Och hemmahoppet Device som fick det svårt mitt i klungan men ändå visade strålande form.

Men framför allt Icelands vinnarskalle när han vinner från dödens. Unnar Stefan Melander den här segern med hela mitt hjärta och hyllar segergesten då han lyfter hästens högra framben inför fotografer och publik som för att skaka hand och gratulera varandra till ett bra jobb. Stort!

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0