Det går bra nu


Just nu är jag mer än förbannad. Jag hade nämligen sett fram emot en kväll i sängen med min trasiga kropp och Confessions of a Shopaholic för sjuttioelfte gången. Kände ett stort behov av lite close up:s på skor och skön feel good för att avrunda helgen. Men så känner inte datajäveln av filmen. Hur svårt kan det vara?! Den sitter ju i. Få saker gör mig så irriterad som när jag ställt in mig på något och så blir det inte så.

Så nu är jag sur. Och bestämde mig för att blogga av mig lite aggressioner istället. Får se snart om det funkar.

Pappa, Magda, Emilia med kompis, Cissi och Jonas var här på middag tidigare. Jag skrällde och drog ihop en tvårätters med grillad kyckling och risotto på ädelost och sparris som trumfkort. Check! Pappa var alldeles chockad över mina skills. Jag tror jag ska bli bättre på att bjuda hem folk! När jag skaffat diskmaskin...

Festen igår var grym och förde med sig lika många minnen som vanligt. Jag börjar få väldigt många härliga såna att tacka världens bästa Marcus och Magnus för. De galningarna är värda sin vikt i guld. Ska försöka sno några bilder av kalaset från första bästa facebook-album när det dyker upp. Så ni får se hur ett riktigt party går till!

Söndagens lärdom denna vecka får nog bli att det finns en gräns för hur hög promillehalt man bör ha när man vistas i en bastu. Annars kan man nämligen råka tappa balansen och stifta en alldeles för nära bekantskap med aggregatet. Och bli ett burn victim. Som jag.  

Vissa har ju modebloggar, andra musikbloggar eller katt-bloggar. Så jag kanske borde nischa mig lite och skriva om det som ligger mig närmast till hands och som jag är bäst på: Misstag. Så kan ni, kära läsare, lära av mina erfarenheter och slippa begå egna. Hur låter det? :-)

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0