Kväll


Jag ligger i sängen. Tror att det kan vara min absoluta favoritplats i hela världen. Särskilt på mornarna :-) Men även 20.45 en tisdagskväll som denna när man inte har något bättre för sig än att bara grotta in sig.

Har haft en lång dag med sadelinpassningar i Katrineholm, Vingåker, Kungsör och Köping. På ett ungefär - jag är ett riktigt stolpskott när det kommer till geografi. Några bilder får ni tyvärr inte eftersom jag ännu inte blivit sponsrad med en kamera från något håll. Men jag håller fortfarande hoppet uppe!

Efter sadelinpassningarna åkte jag till Apoteket för att be om experthjälp med min brännskada. (Nej Cissi, äggvitan kändes inte tillräckligt effektiv). Och fick där en utskällning så det hette duga om att jag borde ha gått till vårdcentralen för länge sen med min (tydligen) ganska djupa åkomma. Och sen prackade de på mig kompresser i jordens alla former och skickade hem mig för att åtgärda mitt misstag. Så nu har jag plåstrat om mig själv. Och kan glömma allt vad urringade klänningar heter på ett bra tag framöver. Fabolous. 

Jag börjar tappa sommarkänslan. I takt med att regnandet eskalerar ökar även min lust till filmkvällar i soffan och annat myspys. Brukar den här känslan komma så tidigt? Tycker alla pratar höst oavsett om man tjuvlyssnar på snacket i provhytten bredvid eller hör på radio. Den 18:e augusti liksom, det är inte ok. Om inte jag går emot strömmen snart och tar tag i mig själv så kommer min höst och vinter bli ännu längre än vanligt. Och det behövs ju definitivt inte.

Så.
Fake it til you make it.
Nu ska jag framkalla sensommarvibbar så det skriker om det. Tvinga fram lite inspiration till picknicks i parker, sena kortspelskvällar på uteplatsen och ännu mer grillad haloumi. Gud vad kul det ska bli.

Förresten! Rättelse från gårdagen: det var andra starten för Princess Rapida och ingenting annat. Så klart. Men skräll att jag inte har alla hästar hemma ibland. Hon var i alla fall jättefin! Gick iväg bra från start och låg som trea på innerspår genom loppet innan hon kom ut halvvarvet fran mål och gick bra ända in. Roligt för alla som följt henne att det äntligen börjar lossna.

Nu ska jag glo igenom varenda nätbutik jag kan hitta. Jag har ett uppdämt shoppingbehov utan dess like.

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0