@ work


Står bakom kassan och bloggar i ett par grymt osköna gladiatorsandaler. Det kändes relevant att få med just det. Cissi springer runt med en kundvagn och packar varor till sin Strömsholmsbutik. Schabrak ser det ut som att hon får med sig i alla fall eftersom traven är högre än Cissi själv vid det här laget. Det gör det extraroligt att titta på när hon stressar omkring. Mamma räknar dagskassor med en förvirrad uppsyn, Jonas svär över att han inte fått lunch än och slår sedan en kökslucka i huvudet på sig själv. Och resten av galningarna syns inte till. 

Kanske för att de allra flesta av dem har semester. Jag är lite bitter över att inte jag också har det idag. Det är ju typiskt att det blir strålande sommarväder just det vecka jag jobbar dygnet runt. Och just idag hade jag verkligen räknat med att befinna mig på Sundbyholms golvbana och mingla loss med alla Hockeyligan Masters-spelarna vid vårt hål. Men icke. Ibland kommer man helt enkelt inte ifrån butiken.

Det minsta ni, kära läsare, kan göra för att kompensera mig är att komma och hälsa på! Ta med hunden (sånt tycker jag är mysigt) och kom hit på en kopp kaffe så kan vi snacka en massa sadlar eller något annat skoj. Eller så kan ni skratta åt att jag ser ut som teskedsgumman i håret. Det konserveras nämligen i mormorsknutar inför kvällens eskapader - fest med golfgänget kan jag i alla fall o.s.a ja på :-) Så ikväll blir det middag på Åbryggan följt av... ja det får tiden utvisa!

/Anna.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag kommer och hälsar på i slutet på augusti/början på september när bilen är lagad! :-) Och då har jag med mig en hund också, för jag ska vara hundvakt 2 veckor!



Puss!

2009-08-07 @ 14:54:32
URL: http://jonnaliisamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0