Beslutsångest


Jag är väldigt bra på att ta spontana beslut som i efterhand ofta visar sig vara av det sämre slaget. För i spontana stunder väljer man oftast det som ligger absolut närmast till hands, det man allra helst vill, utan att tänka på vad konsekvenserna kommer bli. Utan att tänka på vad det kommer göra för en själv senare.

Självklart ska man gör det man vill göra, "livet är för kort..." och så vidare. Men ibland kanske vi borde uppmuntra eftertänksamheten lite mer. Särskilt när det handlar om att ta hänsyn till andras känslor och faktiskt allra mest - till sina egna. Ofta hör de två ihop.

Idag har jag tagit ett mogen beslut. Kanske inte det roligaste beslutet, men ett beslut som gör att jag i längden kommer må bättre och vara mer stabil  För let's face it, jag behöver öva på den biten.

/Anna - det blir en lugn helg. Med Bullis :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0