Sadelinpassning 090624


Ja jag vet. Den här var ganska länge sedan. Men jag kan bara inte låta bli att visa upp den här killen för er.





Alpia van de Leeuwrik (kompis-pris i butiken till den som lyckas med ett snyggt uttal på det där) är Haflinger, född 2004 och godkänd avelshingst. Så om ni vill ha en egen sån här att bestiga alperna med så är det bara att säga till mig så får ni telefonnumret till matte hans.

Det var länge sen jag förälskade mig så i en sadelinpassningskund! Så fort man ser honom vill man ju bara rida över blomstrande ängar på bergssluttningarna och sjunga "The hills are alive with the sound of music..."  Och det var bilderna av honom som fick min totalt häst-ointresserade vän Maria att palla pladask och börja tjata om att hon minsann skulle ha en sån här "skön, beige lirare med blond pompom nån dag". Det där citatet kommer sitta i länge.

Alpia behövde en allroundsadel och jag hittade en Wintec 500 allround Cair i 17" som satt som gjuten med ett vitt koppjärn i (bomvidd extravid). Det intressanta med honom var att han såg ut mer som ett brett halvblod än en halflinger i rygglinjen. Han är mycket ädel i typen och en sportig modell av sin ras vilket gör att han tränas både i dressyr och hoppning, vilket jag tycker är jätteroligt. Hans ägare har även planer på att köra honom mer framöver. 

Lycka till önskar jag! Och Maria :-)

/Anna.

Kommentarer
Postat av: Maria

PomPom !!!

2009-07-24 @ 13:54:30
URL: http://mariabrodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0