Sadelinpassning 090721


Dags för den första presentationen av fyrbent sadelkund!

Igår var jag ute på fantastiska Helmer Ridcenter och lärde känna Sofie Burmans snygga hoppsto Sweet Vaganza.



Sweet Vaganza är importerad Oldenburgare från Schockemöhle i Tyskland. Hon är 5 år efter Balou du Rouet - en av mina personliga favorithingstar som vårt dotterbolag Biderman International Stallion Service managerar i Sverige.

Enligt Sofie är hästen världens snällaste i stallet och i all hantering, vilket verkligen märkes under inpassningen, men tänder till ordentligt vid ridning eller i tävlingssammanhang. Det är en het tuffing i psyket som kräver en lugn och övertalningskunnig ryttare - inleder man en kamp med henne kan man räkna med att förlora.

Sofie ville allra helst ha en Butet eftersom hon trivs väldigt bra i de sadlarna. Och eftersom de går att beställa i så många olika utföranden beroende på hur hästen ser ut, ökar ju chansen att hon kan få som hon vill.

Efter måttagning och sedvanligt klämmande slutade det med att jag beställde hem en ljusbrun Butet i slätt skinn med fransk bom, flat seat, 17", bomvidd standard +1 cm, kåpa 1½ med enbart främre kloss, bossa +0,6 cm baktill och namnskylt. Använd gärna kommentarsfunktionen om ni undrar varför jag gjorde si eller så :-) 

Nu ska vi bara vänta på att få hem sadeln så att vi kan provrida och förhoppningsvis känna att vi hittat rätt! Jag håller tummarna men känner mig relativt säker på att resultatet blir som vi tänkt oss.

/Anna - älskar mitt arbete.

Kommentarer
Postat av: sofie

Kommer bli toppen :)

2009-07-22 @ 22:41:56
URL: http://sofieburman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0