Semesterns sista onsdag


Igår var en underbar dag. Jag och Maria spenderade större delen av den ute på landet där vi åt jordgubbar, solade, plaskade med fötterna i poolen och bara njöt av en semesterdag med strålande väder.

Sen skulle jag såklart presentera hästarna för Maria. Hon har aldrig satt sin fot i ett stall i hela sitt liv och följaktligen inte heller träffat mina älsklingar.

Shettisarna gick bra. De är var ju inte så stora och hade såna där söta pompoms på huvudet (läs pannlugg). Marias dröm är nämligen att ha en sån där "störtskön beige häst med jättestor blond pompom" (läs Haflinger) som hon ska döpa till just det, Pompom alltså. Eftersom jag är djurvän kommer jag naturligtvis se till att Marias dröm aldrig slår in.

De större gick inte så bra. När elva hästar kom skrittandes i led fram oss upplevde Maria det som att en hel flock anföll henne i full fart. Och flydde ut ur hagen lika fort som vi hade gått in.

Nästa gång ska vi ut och rida! Jag tror på shockterapi. Det kommer nog gå jättebra.

På kvällen  fick vi sällskap av Fia och Erika. Åt tacos, drack rosé och mellanlandade på Centro innan vi slutligen hamnade på Nybron. Där vi festade på rätt bra. Det blir lätt så...




Bullis softade mest medan vi kacklade ikapp. Hon är van :-)

/Anna.


Kommentarer
Postat av: Dad

Beatalar Matte underhållet till Bullen som han ska ;-)?

2009-07-23 @ 11:48:04
URL: http://www.mashedkidneys.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0