Anna goes Dalkulla


Midsommar it is. Och eftersom att regnet smattrar mot butikstaket så har jag smitit iväg på lunchen och köpt ett par gummistövlar till min midsommarklänning. Stickad tröja till det kalaset och sen är min lantligt romantiska outfit ett faktum!

Jag och gänget drar nämligen till Sveriges svenskaste plats för att fira Sveriges svenskaste högtid. Vi ska till Leksand, Dalarna och fira midsommar bland timmerstugor, dalkullor och blommiga ängar. Äta sill, dricka nubbe, leka små grodorna och plaska med fötterna i Siljans kalla vatten. Allt med en blomsterkrans på huvudet. Bättre än så blir det inte.

Drar direkt efter att jag stängt butiken ikväll så jag återkommer med bilder och förmodligen ett helt gäng roliga historier om mina vänner på söndag kväll.

Ha en riktigt, riktigt trevlig midsommar! Med eller utan regn :-)

/Anna - the swede.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0