Skötare sökes


Världens bästa Donnis, som jag nämnt tidigare, och min andra ponny Ted skulle behöva någon eller några som pysslar om dem ett par dagar i veckan. Som borstar dem, skämmer bort dem med morötter, tar ut dem på promenader och kanske även rid- och körturer. Ted är svensk ridponny (korsning welsh mountain/shetland), unghäst och under inridning men kan efter utbildning bli en riktigt fin liten hopp-ponny med rätt ryttare.

Problemet är att mina ponnyer är av det hårdare virket. De behöver skötare som är små men ändå starka och bestämda. Men absolut inte hårdhänta och våldsamma. Jag letar efter orädda, ansvarsfulla och väldigt snälla tjejer eller killar med mycket hästvana, eller vilja att lära sig.

Dessutom bör ni ha snälla föräldrar med körkort eller vara ena riktiga jäklar på att cykla eftersom stallet ligger ca 2 mil utanför Eskilstuna :-)

Hör av er här på bloggen om det låter intressant!

/Anna - lite för tung.



Kommentarer
Postat av: Orre

Jag är jättebra med hästar.

Välj mig, välj mig!

2009-06-10 @ 01:00:49
URL: http://orrestrandberg.blogg.se/
Postat av: Biderman

Att jag inte tänkte på dig Orre! Ser fram emot att se dig rida shettisgaloppen i Globen till vintern :P

2009-06-10 @ 22:08:19
URL: http://bidermans.blogg.se/
Postat av: Emma 9 år

Hej Anna

Jag heter Emma. Jag är (2)9 år och ÄLSKAR ponnier. Jag får inte ha någon egen häst för min mamma tycker det är för dyrt och när jag hade ett marsvin så var det oftast hon som fick städa i buren. Men jag skulle ALDRIG glömma att mocka till Donnis. Jag kommer på söndag och borstar Donnis innan löshoppningen. Nu ska jag växa upp och sluta stalka din blogg.



2009-06-11 @ 23:26:34
Postat av: Biderman

Haha nej snälla väx inte upp! Jag gillar stalkers och Donnis-älskare :) Och jag gapskrattade högt bakom kassan när jag läste dina kommentarer. Imorrn blir det brunch, löshoppning och shettis-rodeo. Supersöndag!

2009-06-13 @ 11:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0