Positivt överraskad


Eskilstuna upphör aldrig att förvåna.

Var nyligen ute en sväng med cykeln för att lämna tillbaka en hyrfilm (barnsligt stolt över att jag kom ihåg) och för att köpa livsnödvändiga saker såsom Frödinge Kladdkaka (one of a kind) och Bullis favoritmat. Var helt övertygad om att jag skulle bli tvungen att gå hem eftersom den här lilla trippen innebar två stopp med cykeln då jag skulle bli tvungen att lämna den olåst (saknar cykellås sedan jag var tvungen att såga upp fanskapet med bågfil här om veckan) och utan uppsikt.

Men icke! Det är ju underbart. Just när man börjat förlika sig med all skit vi har här och nästan blivit lite bitter över saker som Statt-brand, gängbråk och allmän töntig kriminalitet, så blir man positivt överraskad. Man får sig en tankeställare - kanske borde jag inte döma min hemstad så hårt. Och man blir lite hoppfull.

Nu är det dags för Desperate! Det är underbart det med.

/Anna - stolt över mina medmänniskor.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Anna gud vad jag gillar din blogg! Sitter här och småler och flinar mellan raderna. Hoppas allt är bra med dig! Kram kram

2009-06-14 @ 22:39:02
URL: http://viktigtstrunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0