Vacation baby


Har spenderat två dagar i solen på landet. Plaskat i poolen, blivit brun, ätit god mat och gått långa promenader med tjockisen Ametist. Ametist är en riktig vän, hon knatar efter mig vart jag än går utan att jag behöver leda henne i något. För att hon gillar mig helt enkelt.

Shettisarna beter sig inte så. Inte allt faktiskt. Där är det mer de som släpar mig i nåt. För att jag gillar dem helt enkelt!

Jag har med andra ord lämnat verkligheten ett tag. Älskar att bara släppa allt, åka ut dit och bli människa igen. Vågar inte tänka på hur spårad jag vore om jag inte fick den harmoni-boosten då och då. Nu när Cissi och Jonas bor där så känns det som att vi är en enda stor familj allihopa, det är en mysig känsla.

Igår kväll var Max och Michelle, Cissis brorsbarn, på visit - eller rättare sagt på sleep over. Så vi gjorde sånt som man gör med barn; gosade med fölen och kattungen, åkte fyrhjuling, gjorde strömmen i poolen och satt ute hela kvällen. Kom på mig själv med att stå och stor-le i min ensamhet, för precis ingenting. Så jag antar att lantlivet gjorde mig gott :-)
 
Nu är jag hemma i lägenheten igen och ljudet från grabbarnas såg ringer i öronen medan jag skriver. Det är kaos här. Fast på ett ganska gemytligt sätt. Jag sätter på min hiphop och springer runt och sminkar mig med en cider i handen medan de flytspacklar och har sig. Det heter tydligen så. Och sen kommer jag på att jag glömt ett klädesplagg i högen på min omkullvälta säng och då måste jag hoppa igenom hela deras arbete för att hämta den. De är nog redigt trötta på mig vid det här laget.

Så tur för bägge parter att det snart är dags för Grappa med tjejerna! Tillbaka i klackarna, tillbaka till civilisationen :-) Adios!

/Anna - hungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0