Sommar, sol och lata (?) dagar


Jag har haft en riktigt bra helg tycker jag!. Det känns som den första i år då jag gjort riktigt somriga saker.

I fredags var jag ledig på ett sånt där bra sätt när man verkligen är ledig utan en massa måsten och ärenden som ska uträttas. Istället blev det sovmorgon, lång ridtur i skogen, en tripp till Sundbyholm för att titta på studentbal med mina musketörer Maria och Fia följt av en spontan picknick i kvällssolen på Strömsholmen. Med spontan menas att våra till en början ganska storslagna grillplaner snabbt utbyttes i Spicy Hot, lösgodis och en flaska rosé. Vem orkar vänta in "bra glöd" när det kurrar i magen liksom?

Lördagen var ganska typisk. En typisk lördag innehåller alltid 1) missbruk av snooze-knappen, 2) jobb i butiken till kl 15, 3) bilfärd till systemet där jag kommer på att fan, de har inte öppet till 16 den här lördagen heller, 4) hetsköp av något nytt att ha på mig, och 5) utgång med tjejerna. Alla de givna momenten avlöpte dock ganska smärtfritt, och jag hann toppa dagen med både en ridtur och en riktig BBQ-middag.

Söndagen var mindre typisk. När min kära mor planerar en gemensam kraftinsats hemma på gården som är mitt barndomshem och där hon och mina hästar fortfarande bor så kan man räkna med att hon beordrar samling kl. 11.00 söndag morgon. Senast. Faktum är att om inte större delen av arbetskraften var i bästa party-åldern och vältränade i högljudda protester så skulle det bli mycket tidigare än så.

I söndags var det dags att sätta nytt staket runt en av beteshagarna. Men trots att det i grund och botten är en hopplöst tråkig syssla och trots att den genomleds med rödsprängda ögon och ett visst "jag-har-dansat-alldeles-för-mycket-i-alldeles-för-höga-klackar-ont" i knäna så gjorde det fina vädret och mamsens picknick-korg med wienerbröd ändå dagen tll en höjdare. 

Med andra ord - mig kan ni alltid köpa med lite sol och kalorier...






/ Anna - somnar tidigt på söndagkvällar.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Anna... Vilken oooootroligt snygg bild på mig. Du är så snäll. Sjukt kul att läsa i alla fall! Du är bäst!

2009-05-08 @ 17:10:26
Postat av: Sommaren...

Vilken otrooooligt fin tröja på tjejen i keps!



2009-05-08 @ 23:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0