Insnöad


Idag har jag köpt ett bett till Ametist. Ett till bett borde jag skriva. Jag är nämligen något av en bett-nörd. En sån där som tycker det är jätteintressant att prova precis allt som marknaden har att erbjuda för att försöka märka av minsta lilla skillnad hos min häst.




Idag lade jag ett tredelat med fasta ringar till samlingen. Jag har sedan tidigare:
 
- ett tvådelat med rörliga ringar
- ett tvådelat med fasta ringar
- ett tredelat med rörliga ringar
- ett precis likadant fast i sötmalm

- ett rakt med fasta ringar
- ett rakt i silikon med fasta ringar
- ett pessoabett
- ett pelhambett
- ett hackamore med korta skänklar
- och ett hackamore med långa skänklar
 

Till en och samma häst. Jag borde skjutas.

Nåväl, innan ni ringer närmsta djurskyddsmyndighet så vill jag tillägga att Ametist är stammis hos tandläkaren och har blivit rekommenderad en modell som jag allt som oftast använder. Och det är inte så att jag byter bett varje dag för att jag inte klarar av att rida min häst på ett helt vanligt. 

Det är för att jag är intresserad. Och för att jag tror på att gå runt på kanske tre, fyra olika modeller för att för variera trycket i munnen. Jag tror att det minskar risken för skador och jag märker att min häst vaknar till lite när hon märker av en förändring.

/Anna - testar.

Kommentarer
Postat av: Orre

Jag smälter.

2009-05-27 @ 09:45:22
URL: http://orrestrandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0