Kristi Flygare


Det känns som att den här dagen har pågått hur länge som helst. Och jag har egentligen inte gjort någonting vettigt. Har jobbat nån timme för pappa på travet, käkat lunch med tjejerna, hittat alldeles för mycket kläder och skor jag vill ha och legat på rygg och stirrat upp i taket ett par timmar. Carpe Diem my ass.

Tjejerna gick nyss. Vi har ätit tacos på mitt uteplats och sett solen gå ner. Myspys. Om inte min kamera svikit mig och stannat i ett läge (max-zoom med nada skärpa) så hade jag kunnat dela med mig av lite bilder på hur det såg ut. Men nu blir ni alltså utan. 

Kvällens:

Maria har sett en jättestor kackerlacka utanför sitt hus. Hur hon visste att det var just en sån? Hon fotade "baggen" med mobilkameran och googlade. Hur hon förklarade hur stor den var? "Ungefär som en kycklingkebab". Stadsbarn.

Andjela tycker att vi ska starta vårt eget "Halv 8 hos mig" eller vad det heter. Vi ska alltså parvis bjuda hem varandra på trerätters med allt vad det innebär, och sedan sätta betyg på varandra i allt ifrån mottagande till dukning. Lyckas hon sätta det här hjulet i rullning blir jag mäkta imponerad.

Sinita är besatt av att Linda Rosing är gravid och skrämmer upp oss med jätteläskiga förlossningshistorier. Där sitter hon och garvar över den ena hemskheten efter den andra medan vi blir kritvita i ansiktena. Det är tur att det är den hårda av oss som ska gå igenom skiten.

Fia håller en predikan om att man ska göra saker för pengarna istället för att köpa kläder för dem. Glada stunder och fina minnen är ju så mycket mer värt. Fem minuter senare sitter hon framför www.nelly.com och vrålar "VILL HA, VILL HA!".

Mina vänner gör mig glad. Men gud vad lugnt och skönt det blir när de går :-)

Nu är det dags att sova. Imorgon jobbar jag nämligen 09-18 när övriga Sverige har långhelg. Om jag bara vore lite mindre våldsbenägen skulle jag ha utbildat mig till lärare för länge sen. För de jobbar minsann inga klämdagar.

/Anna - flyttar ut på landet för lite kroppslig och själslig rehab.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0