Anna vs Jonas: 2-0


Umberto-fever!

Jag missade travet igår. Tyvärr. Kände mig tvungen att röra lite på fläsket och plugga. Nu ersattes i och för sig det senare med TV-soffan och Desperate Hopusewives istället, men tanken var åtminstone god. 

En av mina absoluta favvotrotters, Umberto Marcato, som jag lyckades övertala mamma och Rein att köpa vid förra årets Stochampionatsauktion, kvalade in på fina 21,9. Från första gången jag såg honom har jag gillat honom lite extra. Han är fulsöt på något sätt, lite som den där ankungen som blir svan så småningom. Lillebror Jonas tycker inte det. Han spottar och fräser fortfarande över att hingsten är "det sämsta köp vi någonstin gjort". Och just därför tycker jag såklart det är dubbelt så roligt att han nu gått både premielopp och kval med klockrent resultat. En Elitloppsvinst med Umberto och jag skulle låta honom höra det i resten av livet.

Mammas Passport startade också igår och gjorde det bra. Slutade som stark 2:a på en tid jag redan glömt, men att både mamma och tränare Rickard var nöjda minns jag i alla fall. Så man får väl säga att jag gick miste om en ganska bra kväll på Sundbyholm!

/Anna.

Kommentarer
Postat av: cw

Jag tror han är valack ;)

2009-11-27 @ 11:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0