I backspegeln


Min helg har flugit iväg. Det går fort när man har roligt! Lyckligtvis blev den just så rolig som jag hade hoppats på, annars hade kommande tentavecka förmodligen sett ännu mörkare ut än vad den redan gör.

Nu är jag uppryckt! Piggare. Inte ett dugg utvilad, men ändå med ny energi och återfunnen inspiration. I fredags fick jag äntligen tid att träffa lilla Jack och Sinita igen. Vi käkade god lunch på Kaka med Andjela och drog sedan ut på klädjakt i ett regnigt Eskilstuna. Jack må vara liten, men hanterar shopping-situationer med kylan hos ett riktigt proffs. Men med oss som "tanter" kanske man inte hade förväntat sig annat.

På kvällen bjöd pappa och Magda på mat. Vi firade Magda och Cissi som fyllt år, åt utomjordligt god mat, tittade på Idol och pratade i mun på varandra.

Lagbild


Michael Jackson-febern från Idol smittade av sig och Magda moonwalkade ner det väggmonterade barskåpet. Jag skrattade tills jag fick andnöd.

Lördag 13.00 rullade jag, Joel, Sara och Ida iväg mot Sala och Jörgen Westholms gård. Hockeyligan on tour med allt vad det brukar innebära!

Denna gång vankades det förfest hos bästa Westholm som bjudit in oss på rosé, live-trav och sleep over. Såna initiativ gillar vi! Han bjöd även på egenfälld älg men överlämnade själva tillagningen till syrran, Ida "afrikansk dans" Liss och Anton "Bazire" Pettersson. En riktig högoddsare som mot förmodan faktiskt gick in - grytan var gjord på kärlek, en jävla massa vin och smakade ljuvligt.

Efter rundvandring på anläggningen, lite simträning, middag, tårta signerad Fredrik Linder och väldigt trevligt umgänge bar det iväg i hästtransport till familjen Lifberg på fest. Som visade hur man partar på riktigt med överlägsen partyvåningen, Sveriges mest välutrustade hemmabar samt nygrillade hamburgare all night long.




Tack Jörgen, Ina, Leif, ligan och alla andra för 24 välstyrda timmar. Trav-Sverige vet hur man har roligt.

/Anna.


Kommentarer
Postat av: Dr Rüthger

Hon brunetten på bilden längst ner i mitten..

Är SJUKT jobbig.



:O Kul fest annars. ;) Bjud mig nästa gång kanske?

2009-11-20 @ 01:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0