Det går bra nu


Fredag och löning!

Idag har jag haft världens mest inspirerande föreläsning om kreativitet i skolan. Med en gästföreläsare som tillsammans med ett gäng forskare, rymdsnubbar och politiker bestämt sig för att bygga ett hus på månen. Så de har köpt en flygbiljett till år 2012 för typ 90 miljoner och funderar nu på hur de ska få med sig material till ett hus på 10 kvadratmeter i bagagelådan som är 50*50 cm. I nuläget provar de att bygga ett hus i popcorn eftersom det är 110 grader varmt på månen och popcorn poppas ungefär vid den temperaturen. Hur kan man inte ha en bra fredag efter att ha lyssnat på en sån människa?

Nu står jag bakom kassan och bloggar. Butiken är full av glada och trevliga kunder som gungar loss till lite extrahög fredags-musik med Cissi och mig.

Men mest av allt går det så himla bra för människor runt omkring mig. Slår upp nya Ridsport och ser att en av mina sadelkunder tagit lag-silver i junior-EM i fälttävlan. En annan sadelkund har ny superhäst och vinner DM. Bella, som gjorde detsamma fast med D-ponny, har jag redan berättat om. En annan riktig stamkund har fått sin häst uttagen till VM. Och vår lilla, stenhårda profilryttare Ella Björklund vinner DM-silver och blir som 7-åring (!!) uttagen till elitsatsning och division 1-hoppning för Stora Ekeby RK.

Grattis Nathalie Blomquist, Ulrika Jernström, Cissi Bürger, Bella, Ella och alla andra andra som skördar välförtjänta framgångar just nu!

/Anna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0