Introduktion till informationsdesign


Första skoldagen avklarad. Det här känns hur bra som helst. Mitt i prick liksom! Under dagens föreläsning kom jag på mig själv med att verkligen vara där för att lära mig något - vilket ju är något helt annat än i gymnasiet när man bara var där för att fixa betygen och spana på alla söta killar. 

Jag har, som jag tidigare skrivit, semester från butiken i två veckor under kursstarten men efter det är jag tillbaka precis som vanligt. Eller nästan som vanligt i alla fall. Tänkte dra ett samtal till Cissi imorgon för att kolla av läget och få ihop lite skvaller om vad som händer på bygget åt er läsare.

Nu har jag nyligen varit ute på en monster-walk med Fia och hennes ständiga spottande. Mellan skurarna planerade vi kvällens aktiviteter och informerade våra övriga partners in crime om upplägget.

Jag: "Strålande väder! Så det blir high heels och sushi i parken istället för filmkväll :-) Vi ses 19"

Maria: "Får jag fråga varför vi måste ha high heels i parken? Jag får se om jag kommer, i så fall ses vi 19. Annars blir jag hemma"

Jag: "Du blir inte hemma! Vi har high heels för att när en i gänget har fått hem nya såna från Asos så måste vi hitta en sysselsättning där hon får använda dem så snart som möjligt :-) Solidaritet du vet ;-) Ses 19!"

Och hon förstod precis. Så klart :-)

/Anna.



Kommentarer
Postat av: Maria

Våra liv måste vara jävligt tråkiga då vi båda två känner att vi måste printa ut dagens sms i bloggen.

2009-09-01 @ 18:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0