Karma


Jag är en sån som backar på saker. Tror att jag under mina 5 år med körkort har backat på det mesta som går att backa på. Det liksom bara blir så, jag glömmer kolla.

Igår var det dags igen när jag skulle ut från en fickparkering. Fast då trodde jag helt enkelt att jag hade lagt i ettan när jag egentligen lagt i backen. Och gasade såklart rakt in i ena framlyktan på Chevan bakom. En ganska skaplig smäll faktiskt.

Så. Jag bestämmer mig för att bättra på min karma lite med hjälp av en tom hamburgerkartong från Max och en penna.

"Förlåt. Råkade backa på din bil. Ring mig på (nej jag tänker inte skriva ut mitt mobilnummer här) så löser vi det på nåt sätt. Förlåt igen :-) /Anna."

Och blir uppringd av jordens trevligaste tjej! Vi liksom klickar direkt. Hon kvittrar på om att hon blivit så glad för att jag skrev en lapp, om vilken bra människa jag är som gjorde det, om att hon trott hon fått parkeringsböter och sen blivit positivt överraskad och om att hon hade nån "cheva-gubbe" som brukade laga småsaker åt henne för typ ingenting så jag behövde inte oroa mig för hål i plånboken. Sen önskade vi varandra en riktigt trevlig helg.

Vilken underbar människa.

/Anna.



Kommentarer
Postat av: Mathias

Men alla de andra gångerna när du inte skrivit en lapp, har de strukits från karmakontot ;)

2009-09-19 @ 18:50:37
URL: http://mathiasgoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0