Jag är för jävla kär i livet


Jag älskar våren. Den är bättre än alla andra årstider! Vårsol som skiner, vårmark som torkar och hårdnar, vår-grässtrån som knappt hinner sticka upp innan shettisarna snaggar dem. Helt plötsligt vill man vara ute och dra elband i hagarna och snabba promenader med nya brillor och musik i öronen blir något man längtar till.

Och så börjar min bisonoxe till ridhäst (stackars Ametist har ju lite rubbning på hormonerna) äntligen bli fin i pälsen och Bullis blir lite småsugen på grannens katt. Och så öppnar uteserveringar. Och så kan man ha grillkvällar.

Nu börjar livet bli helt fantastiskt.

/Anna.

Kommentarer
Postat av: Emmy

Själv har jag insett att det största vårtecknet (eller snarare sommartecknet) här i Lissabon är när "glädjeflickorna" längre ner på min gata har bikini på sig mitt i natten... Kul att läsa att du har det bra Anna! Om du kommer till Stockholm i sommar får du höra av dig så tar vi ett glas vin och snackar sommarminnen från när vi var unga och oskyldiga och körde shettis i 100 km/h i skogen :-)

Kram

2010-04-29 @ 00:29:35
URL: http://emmyhjartalissabon.wordpress.com
Postat av: Anna

Alla gånger Emmy! Vi har ju en del traumatiska ungdomsminnen att bearbeta så det kan gå åt lite vin :) Hoppas att du har det bra där nere! Kram

2010-05-03 @ 16:29:48
URL: http://bidermans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0