24/7


Det känns onekligen lite skönt att den här veckan snart är över. Mina dagar är helt galna. Sadelinpassningar på morgnarna, butiken öppning till stängning och sen stallet på kvällen. Två 55-timmars veckor har sugit musten ur en bortskämd halvtidare...

Men jag ska inte klaga. Allt nytt jobb med Millie är ju en bidragande orsak till att jag slocknar nio om kvällarna. Och det är ju bara positivt! En annan orsak är att butiken är full av kunder från morgon till kväll, vilket gör att jag får ägna mig åt en av mina absoluta favoritsysselsättning (prat) och att timmarna flyger förbi. Dessutom börjar leverantörerna öppna sina lager efter semestrarna och jag har kartonger att packa upp på löpande band.

Den här veckan har vi fått påfyllning av min favvo-byxa just nu, en vävd Equipage-modell för runt 500-lappen. Dessutom har det kommit hem sjukt gulliga quiltade barnjackor och fina, billiga barnkavajer från Jacson. Me like!

Nu ska jag sticka mig i fingrarna på några fler larmskyddsnålar, och sen sätta igång med förberedelser för nästa tema; "Stalla in!". Höpåsar, stallkrokar, foderstatsskyltar, hinkar, sadelhängare... Here we go! Den här typen av tema triggar mitt ordningssinne på ett (för de stackare jag delar sadelkammare med) ganska oroväckande sätt :-) 

Bilder kommer! Så fort jag hinner dela mig själv i ännu en bit och ta dem.

Kram Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0