Årets sista dag i butiken


Det är torsdag och som vanligt kubbar jag runt sida vid sida med Cissi i butiken. Den stackars kvinnan har plågats med tandvärk de senaste dagarna och började egentligen låta som den pratkvarn hon är först vid 15-tiden i eftermiddag efter ett besök hos tandläkaren och värktablettsförpackningen.

Rean goes on och förutom mitt superfynd till Millie har jag lagt mycket lite pengar på två nya grimmor åt shettisarna. Eftersom de avverkar ungefär en grimma var i månaden skulle jag behöva mellandagsrea för sådana inköp väldans mycket oftare. Men men, ett bra köp ändock!

Eftersom det är helgdagstider och många lager har stängt har vi inte fått in så mycket varor de här dagarna. Istället säljer vi ut alla jackor, tröjor, västar från höst- och vinterkollektionen samt annat som vi inte får plats med när påfyllning, nyheter och klädkollektioner kommer in inför våren.

Det känns lite konstigt att näst intill hela 2010 har passerat. Här i butiken minns vi allt ifrån rekordsommaren då flugmedel blev värt sin vikt i guld till monstervintern då snösulor blev trendplagg nr 1. Men också sportsliga prestationer såsom Totilas fantastiska segerprocent, Icelands världsklass sista helgen i maj och Luddes dominans som sträckt sig över hela året. Och förstås - första säsongen för vår egen Råby Seminstation med fler kunder, seminerade ston och tappade hingstar än vad vi vågade hoppas på i förhand. Kul!

Privat har tvåtusentio tagit mig väldigt långt. På ett år har jag fått en sambo, en trea, en hopphäst och en travhäst. Plus soliga minnen från en fantastisk hästinsamling på Island och en galen vecka i Halmstad med jordens underbaraste människor. På trehundrasextiofem dagar har jag hittat hem litegrann. Jag kommer på mig själv med att lägga tid på saker som jag aldrig "hade tid med" för två år sedan. Jag prioriterar annorlunda. Och jag värdesätter helt andra saker än vad jag gjorde då. Det är liksom helt ok att vara jag och tycka det är skitroligt att göra en ny stig i skogen :-) Framför allt har jag hittat en person som tycker det är ok att jag är jag. Och som faktiskt (ibland) gillar mina knäppa idéer. Jag tror att han är en stor anledning till att jag mår så himla bra.

Till alla er, kära läsare, önskar jag ett 2011 som för er framåt och som ger er mycket glädje. Det ska vi skåla för imorgon!

Kram Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0