Ja, time REALLY flies...


Hej mina rara!

Har haft dåligt samvete för att jag misskött er och bloggandet. De senaste två veckorna har det konkurrerats ut av julklappsinköp, tidnings-layout, sadelinpassningar, lägenhetsköp och mycket, mycket mer. 

I måndags fick jag och Joel nycklarna till vår lägenhet två veckor tidigare än planerat vilket kändes som en en
förskottsjulklapp av bästaste slaget! Så i nuläget tänker jag i stort sätt bara färgnummer, soff-mått, sängstommar och liknande.

I stallet går det väldigt bra med Millie! Nu har vi travat för första gången och imorgon blir det traditionell julaftonsritt med Cissi och Emma, så då får vi se om hon lyckas stå på egna ben bland andra hästar för första gången. Ametist har varit lite låg och trött på sista tiden. Så pass att jag åkte till Strömsholm med henne i fredags för att kolla läget. Eftersom EKG och blodprov ser relativt bra ut är de inne på att hon utvecklat Cushin. På grund av att hon har lite problem med ämnesomsättningen och pälssättingen har vi tagit prover för det tidigare med negativt resultat, men nu är det alltså dags för en utredning igen... Vi får se hur det slutar. Så länge pysslar jag om min gamla pensionär och är nog den enda människan just nu som gläds åt alla minusgrader, för det får henne för en gångs skull lite avkyld och pigg!

Just nu jobbar jag i butiken med Cissi och morfar. Att stänga butiken dagen innan julafton har blivit lite av en tradition för mig. Efter klockan sex åker jag hem till mamma på landet dit Bullis och alla grejor redan blivit utpackade. Ikväll ska jag klä granen med brorsan, äta julens första skinkmacka och ha uppesittarkväll med en Harry Boy i handen. That's the way to do it! Och imorgon blir det julafton på landet och hos Joels släkt, följt av juldag hos pappa och annandag hos morfar. Och så klart den obligatoriska utgången med alla gamla vänner på besök i barndomsstaden på juldagen. Traditions, traditions, traditions... I just love it!

Butiken i Folkesta håller stängt julafton, juldagen och annandagen men öppnar igen kl.10.00 på måndag morgon när vi drar igång vår stora mellandagsrea! Då är det alltså läge att ta ett titt i butiken ;-)

Från oss alla, till er alla, en riktigt GOD JUL! 

Kramar från Anna och alla andra på Bidermans.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0