Tänkvärt


Vissa dagar kan jag känna mig lite maktlös inför allt negativt som tyvärr är en del av hästsporten idag. Man läser om doping, barrering, grisfösare, rollkur, hård drivning och annat skit. Ibland känns det som att människor glömmer bort på vilka villkor all tävlan med hästan måste ske - på hästens villkor.

Det är ganska häftigt när man stöter på en människa som verkar känna likadant som en själv, och som dessutom uttrycker det på ett jävligt bra sätt. Det hände mig imorse när jag läste Anne Haglunds "Veterinärkrönika" i tisdagens Travronden. Att skriva något rakt upp och ned så att alla förstår vad man menar, utan att språket blir platt och tråkigt är en konst. Hon lyckades säga allt det jag tycker och tänker på ett sätt som inte utelämnade någonting. Hon greppade liksom hela grejen.

Under livesändningarna från Solvalla igår nämnde till och med Lennart Forsgren att han tyckte att alla travtränare borde klippa ut hennes krönika och sätta upp den i sina stallar, som en påminnelse om vad det egentligen är vi sysslar med. Jag kan inte annat än att instämma med honom. Tycker dessutom det är bra av en branschtidning som Travronden att ta in mer fokus på hästarna och mindre på spelet.

/Anna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0