Still alive


Hej. Igen :-)

Har fått ett lass gliringar om att det faktiskt inte är Jul&Nyår längre. Vilket ju faktiskt inte är annat än sanningen. Så, dags för uppdatering! Hädanefter kommer bloggen förmodligen bli något mer arbetsfokuserad, har helt enkelt inte tid att hålla den uppdaterad på fritiden utan får sköta större delen av den verksamheten från butiken. Vissa läsare kan alltså glädjas åt mer prylar och hästande, andra får helt enkelt learn to like it :-)

Sedan vi sist hördes har jag firat en lugn och skön jul i snön på landet, helt underbart. Fick hem min Joel lagom till nyårsafton så den blev också över förväntan. På jobbet har vi haft en ganska hektisk jultid följt av den alltid lika omtyckta inventeringen, och nu rullar allt på som vanligt igen. Planerar som bäst en liten (underdrift) make-over och ommöblering av Folkestabutiken så att vi bättre får plats med alla varor, så snart drar väl kalabaliken igång på riktigt iegn. Men me like! Ju mer i görningen desto bättre.

Ni, kära kunder, kan se fram emot nyheter på både inventarie- och varufronten. Mamsen, jag, Cissi och Camilla är nämligen mitt i en period av leverantörsmöten, mässor och katalogsbläddrande så nya varor är på ingång! Cissi och jag blir alltid som barn på julafton när ljudet från Stephans palldragare börjar höras i korridorerna.

Idag är det fredag, om det nu har undgått någon. Jag tycker det är fredag för det mesta nu för tiden, och har inte alls något emot att tiden går ruskigt snabbt just nu. Åtminstone kan det rusa på tills våren är här! Eller tills klockan slår 18 idag - då beger jag mig nämligen mot Grappa för en kväll med mina fantastiska fem, det vill säga Maria, Fia, Andjela och Sinita. Det var alldeles för länge sedan jag såg deras fagra nunor!

Vi hörs! Inom en månad, jag lovar :-)

/Anna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0