Ny på jobbet


Nu kör vi igen vänner! Jag har haft tre veckors underbar semester och har spenderat så lite tid inomhus att jag inte haft tid att uppdatera er över huvud taget. Väl tillbaka i butiken idag har jag följaktligen noll koll på vad som hänt under min frånvaro, och känner mig än så länge lite vilsen bakom kassan. Men sånt brukar ju förändras ganska snabbt.

Jag är mer än nöjd med mina soliga semesterdagar! Joel var hemma samtidigt så vi har haft kvalitétstid i mängder tillsammans i stallet och bland goda vänner på diverse uteserveringar. Första veckan tillbringade vi med Hockeyligan i gudomliga Tylösand och njöt av after beach, fest och trav i världsklass! Om inte ekonomin sagt nej hade ni nog aldrig fått hem mig därifrån. Sen fick Kent-konserten under skyfall i Parken Zoo, en snabbvisit hos bästa Hanna i Trosa, och sist Stochampionatshelgen runda av hela skiten på bästa sätt. Så snart jag hunnit samla ihop allt kameramaterial ska jag bjuda på en hel hög sköna bilder.

På hästfronten går det inte riktigt lika lysande. Lite hosta och ett igensvullet öga på shettisarna är lyckligtvis åtgärdat. Senskadan på Ametist är det dessvärre inte, där väntar ultraljud och kanske även röntgen på onsdag. Lilla Appetizer har lösa benbitar i hasorna och ska in på operation i augusti, och besiktningen av (förhoppningsvis) nya hopphästen är framflyttad till på fredag på grund av hovböld. Sweet. Men håller man på med hästar så vet man att det är på det här viset ibland. Med lite tur (och svid i plånboken) så blir det ofta bättre så småningom!

På återhörande snart! 

Kram Anna. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0