Ruta 1?


Vi hade tyvärr ingen tur i fredags. En liten hälta på höger bak satt stopp för köp-planerna den här gången. Det känns lite surt faktiskt. Jag är ju en sån som har en tendens att drömma mig iväg lite och hade nog någonstans tagit förgivet att inga problem skulle uppstå. I mitt huvud hade jag redan börjat lägga upp träningsstrategier och välja nosgrimma liksom. Dumt. 

Nu har vi bokat ny tid för besiktning om tre veckor. Det kan ju trots allt bara vara en sträckning eller något annat lindrigt som hänt på betet. För mig är hon nämligen den perfekta hästen. 3-årigt sto efter Careful med bra mamma, Anna-stil på exteriören, härligt temperament och världens vackraste huvud kan man inte bara ge upp på första försöket. För mig som älskar att jobba med unghästar och vill ha ett välstammat sto att avla på framöver har hon rätt på väldigt många punkter.

Och i värsta fall så skiter det sig. Då är man tillbaka på ruta ett och Hästnet igen. Men det önskar jag mig faktiskt inte.

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0