Jag och min självdisciplin


Sitter i soffan och vilar ut efter en fantastiskt skön långhelg med avslappnade dagar i stallet, parmiddag och tjejkväll. Söker med ljus och lykta efter någon form av motivation till att ta tag i mitt skolarbete, men det verkar som att min hjärna redan checkat ut och tagit sommarlov. Inte ens en koll på studentmailen som visade att jag fått betygen G - VG - VG på mina tre senaste kurser (helt ok snitt i min värld) kunde ge mig en knuff i ryggen.

Jag har nämligen helt plötsligt fått så mycket annat att tänka på. Så mycket roligare saker att tänka på. Omöjligt att koncentrera sig. Det är köp av travhäst hit, köp av hopphäst dit, lägenhets-letande och tankar på bilbyte. Det är liksom allt på en gång när jag och min andra hälft börjar fundera på livet. Till och med jobbet slår plugget med hästlängder eftersom jag bara längtar till uppackning av nya vårprylar och att skylta om i butiken.

Så. Jag antar att jag fortsätter göra som jag brukar (särskilt på söndagar): Skita i att ha dåligt samvete, sätta på en bra film och krypa ner i soffan i väntan på att den riktiga pressen och stressen ska kicka in. För då vet jag ju att jag faktiskt får något vettigt gjort. Eller, åtminstone hoppas jag på det.

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0