Uppladdning!


God morgon allihop! Nä, riktigt så bra har jag det inte. Men eftersom jag fortfarande sitter framför datorn i myskläder och pluggar slash facebookar medan den nattjobbande sambon sover så känns det faktiskt som det.

Så snart han vaknar till liv ska vi bege oss mot stallet för lite mys med hästarna och en ridtur i vintersolen med Millie. Underbart att man kan hinna med sånt mitt på dagen för en gångs skull! I övrigt står det bara plugg på schemat idag. Analysskivande, analysskrivande, analysskrivande. Blä, blä, blä.

Men men! Jag peppar igång med tankar på helgen. Faktiskt inte för att det är en härligt ledig långhelg av något slag, utan för att den är fullspäckad! På fredag jobbar jag extra för att förbereda vår julspecial i Folkestabutiken på lördag! Det kan låta lite psyk att jag ser fram emot att jobba en fredag men jag tycker det är roligt att göra iordning för sånt där. Packa upp varor, fylla på i hyllorna och skylta fint - det ligger lite dagen före dopparedagen-känsla över det! På kvällen blir det party i ishallen på Isstadion eftersom Hockeyligan ska spela nån ploj-hockeymatch. Och känner jag publikskaran rätt kommer det nog bjudas på bra puls även vid sidan om rinken :-)

Lördag morgon släpar jag mig alltså upp, häver en termos koffein och kör sista minuten-pimpning i butiken med Cissi innan klockan blir tio och det brakar loss i butiken! Älskar happenings som det här när man får träffa en massa trevliga kunder och springa runt som en yr höna mest hela dagen. Och äta pepparkakor förstås! Hur många som helst, eftersom man alltid kan skylla på glupska kunder när chefen frågar efteråt :-) Rundar sen av dagen med super-klubbkväll och Make up Store-visning på Lokomotivet med typ alla jag känner och stupar ner i säng X antal timmar efter midnatt.

Det blir en fantastisk helg!

Kram Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0