Lately


Sedan vi hördes sist har jag provat ut sadlar åt en hel hög härliga hästar, tagit en veckas semester från jobbet i butiken, avslutat en kurs i skolan och hunnit fylla 25. Praktvuxen har man blivit med andra ord!

Firade min semestervecka från jobbet med total digital frånkoppling, sånär som på några korta facebook-besök (som jag har oroväckande svårt att hålla mig ifrån) och det internetbruk som krävdes i skolarbetet. Jag kan nämligen, till skillnad från många andra unga vuxna nu för tiden, känna en väldig harmoni i att vara lite frånkopplad. Att bara glida runt i mysbyxorna i stallet, eller bara vara som vanligt, fast låta datorn vara avstängd några dygn. Mycket ovanligt - jag vet.

Nu är jag i alla fall tillbaka! Mer online än någonsin :-) Har njutit av en fantastisk långhelg sedan jag avslutade min kurs Fritt Berättande med en mindre lyckad skönlitterär text i torsdags... Bara att hålla tummarna för att min lärare och jag disagree on that one! I dagarna tre har jag sedan dess ägnat väldigt mycket tid åt mina kära hästar, och väldigt mycket tid åt att äta god mat, dricka gott vin och übermysa hemma i lägenheten. Det var dags för en sån helg, det kändes i hela kroppen.

Idag körde jag min, Joels och pappas 2-åring för första gången! I vanliga fall är det ju papsen som sköter träningen. Men med tanke på hur fantastisk vår lilla trotter är så får han nog lämna över tömmarna fler gånger :-) Och så blir det ju rätt roligt gänget som är ute och härjar tillsammans är jag och Brunis, Joel och Bazire och Emilia på sin nya D-ponny Surprise.

Imorgon kör vi ny vecka, ny kurs i skolan och nya tag i butiken! Dessutom ska jag försöka hinna med ett besök i ridhuset med Millie.

Nu - uppladdning inför Oscarsgalan om en halvtimme! 

Kram Anna.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0