Gud vad jag andas med magen


Härliga fredag! Just nu skiner solen utanför och piggar upp betydligt mer än den fallande blötsnö jag vaknade upp till. Idag har jag unnat mig en sovmorgon jag planerade in i almanackan redan för tre veckor sedan. Eftersom jag då inte kunde minnas när jag sist somnade utan att ställa in mobilen på alarm nästkommande morgon. Gick så långt i min strävan efter en perfekta sovmorgonen att jag på halvt allvar förbjöd stackars Joel att komma hem för tidigt från jobbet imorse - man vill ju inte bli störd i onödan :-)

Slutade med en kompromiss i form av gemensam brunch och en sväng ut till stallet. Medan Ted tack och lov ser lite bättre och piggare ut har Millie lyckats med vad som verkar vara en fastrullning av det värre slaget. Till följd av den står hon idag på ett friskt ben. De andra är skrapade, såriga och framför allt dubbelt så tjocka som de brukar vara... Alltid är det något när man har häst. Och framför allt när man har unghäst. Nu är det bara att försöka hålla såren rena, få svullnaden att gå ned och sedan undersöka att ingen större skada har skett. Suck. 

I butiken har vi lite roligare saker att tänka på! Idag packar vi upp FinnTack.. Travhjälmar, hjul, förbyglar och mycket annat fyller upp hyllorna inför helgen. Även på ridsidan har vi fått in nya fina förbyglar med avtagbar martingal, fast i läder såklart. Kom in och kika!

Imorgon jobbar jag och Cissi i butiken. I övrigt tänker jag ha en fantastiskt händelsefattig helg. Ikväll ska jag äntligen, efter att ha bott i vår lägenhet en månad, packa in mina kläder i garderoberna. Tillsammans med en mojito i handen och Let´s Dance på TV:n känns det just idag som den perfekta fredagskvällen!

Ni andra får sköta festandet i helgen, I trust you can handle it :-)

Kram Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0