Millies val


Alla som någon gång väntat på den perfekta sadeln och upplevt känslan när den äntligen kommer hem, vet hur jag känner mig idag. Idag är en bra dag! Min och Millies nya sadeln har äntligen kommit hem och jag är minst sagt övertaggad inför kvällens ridtur.

Modellen vi - förhoppningsvis - kommer använda i många år framöver är en brun Prestige Versailles i dubbelt skinn (supergrepp för Millies härliga spänst i bocksprången) med ullstoppade bossor. De har visat sig ligga mycket bättre på hennes rygg än de permanenta latexpanelerna och jag gillar att jag kan rida utan pad och komma väldigt nära henne. Dessutom är det ju suveränt för oss med en Prestige eftersom jag alltid kan hålla den perfekt i bomvidden åt henne. Eftersom hon bara har 4 år på nacken kan den ju komma att förändras några gånger...

Jag återkommer med utvärdering imorgon!





Kram Anna.

Kommentarer
Postat av: Malin Nilervall

Wow!! Känns det bra?! Inte alls avis;-)

2011-07-26 @ 18:57:04
Postat av: Anna

Det känns mer än bra faktiskt! Känns lite som att jag föddes i den :-) Och Millie jobbar med ryggen på ett helt annat sätt. Jag är faktiskt själv förvånad över att det kan vara sån himla skillnad!



2011-07-29 @ 17:41:28
URL: http://bidermans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0