Just another day...




Idag spenderar jag hela dagen i skolan. Analyserar kurslitteratur och läser milslånga forskningsrapporter i vad som visat sig vara allt annat än högskole-Sveriges roligaste kurs. Men men! Man plogar väl på.

Här om dagen reflekterade jag över vår attityd gentemot saker och ting, här på skolan alltså. Den är, milt uttryckt, förlåtande. Ingenting är omöjligt, och allt får stå åt sidan när kreativiteten vill flöda. Det är inte längre någon som höjer på ögonbrynen om man, som härom dagen, kommer till skolan och tvingas krypa och kliva sig igenom ett nät av tejp som några dårar från Rumslig Gestaltning fått ett infall och satt upp. Inte för att jävlas, utan av någon anledning som för alla andra visserligen var väldigt oklar, men som säkerligfen åtföljdes av en djupgående motivering strösslad med saftiga källhänvisningar.

Jag vill förtydliga att min bild av det hela togs i början av projektet. Innan dörren in till köket förvandlades till en "puss-ruta" man var tvungen att passera för att ta sig in. Det är inte för intet man läser vid Akademien för Innovation och Design :-)

Imorgon ses vi i butiken igen! Då blir det lite mer normala vibbar ifrån bloggen...

Kram Anna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0