Nedförsbacke!


Torsdagsbloggen från butiken riskerar att bli irriterande positiv. Det känner jag redan när jag sätter mig vid tangenterna :-)

Framför allt gör min lilla Millie mig alldeles salig just nu. Vi har behandlat, masserat och stretchat oss i form efter att två tornutskott gått vilse i ryggen och resulterat i en halsmuskel som sett bättre dagar... Dessutom har det visat sig att min häst inte direkt jublar över att bli skodd bak. Men men, unghästlivet är minst sagt en berg- och dalbana och det hör ju till. När det väl går bra, då känns det ju fan så bra istället! I dagsläget är hon så fin och vill så mycket att jag ler i veckor efter en morgontur i skogen. Och som ni förstår tjatar jag så mycket om hur fantastisk och pigg och fin hon är att mina närmaste inte ens låtsas lyssna längre :-)

Dessutom är det ju torsdagen innan helgernas helg. Elitloppet en gång om året helt enkelt. Tyvärr missar jag fredagens auktion och lördagens monsterfina V75 på grund av jobb, men festerna och Söndagarnas Söndag - det missar jag aldrig. Nu återstår bara att styra upp outfits, fixa brännan och lusläsa Ronden så att man kommer i fas!
Kanske även titta på ett och annat gammalt Elitlopps-klipp för att komma i rätt stämning :-)

Här i butiken intar sommargrejorna sin berättigade plats på hyllorna. Jag gör mitt bästa för att hinna lägga ut bilder på nyheterna jag vill tipsa allra mest om! Däremellan pratar jag sadlar. Sadlar, sadlar, sadlar. Tävlingsäsongen är i full gång och med det kommer ju många frågetecken. Som jag försöker lösa och ge svar på. Det är faktiskt ett väldigt, väldigt roligt arbete. På lördag kommer en liten reflektion kring vad jag tänkt på i veckan. Kanske kan det ge dig några tips och råd i ditt eget sadlande!

Kram Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0