Be aware Trav-Sverige...


För nu har jag blivit hästägare! Igen kanske bör tilläggas, jag ruvar ju redan på två shettisar och en ridhäst. Men när mamma och Cissi drog ihop 20 sköna bönor för att köpa travstoet Kaiza K så kunde jag inte stå emot. Och det var det gårdagens möte handlade om.

Så nu äger jag alltså 5%, typ ett bogblad, av en travhäst. Tillsammans med världens bästa delägare. Vårt mål med hela grejen är i stort sätt att Kaiza ska få ett bra liv samtidigt som vi ska ha trevligt och dricka en massa vin ihop. Högre än så sätter vi inte ribban. Sen är det såklart även ett mål att lilla Kaiza i alla lägen ska vara den snyggaste på banan, vilket redan gjort att designandet av blingbling-attiraljer och blommiga täcken är i full gång.

Kaiza K är född 2008 och går i nuläget på sommarbete ute hos mamma på Tvåltorp. Hon är e. Kazire de Guez, u. Extravaganza och är redan ett litet rivjärn. Ska ordna bild åt er så snart jag kan! I september flyttas hon till Cissis pappa, Kjell Wallin, för att först och främst köras in men sedan så småningom börja sin träning. Vilket kommer följas med spänning av 20 blödiga fruntimmer. Jag undrar om Kjell förstår vad han gett sig in på...


En del av gänget

/Anna - mot Elitlioppet! Och Stochampionatet! Och Prix de Amerique :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0