And so it begins!


Det var inte länge sedan nedräkningen påbörjades. Jag konstaterade här på bloggen att vi hade 35 dagar kvar till Olympiatravet.

Sen kom en helg i fjällen. Sen en påskhelg. Sen en partyhelg med tjejkväll, Hoffmaestro-spelning och 25-års fest.

Och helt plötsligt är nedräkningen över.

Ikväll vankas det "förfest" på Papas Tapas med ligan och imorgon bitti avresa mot göteborg, Åby och Olympiatravet. Behöver jag säga att jag var övertaggad redan i måndags? Joel stackarn har följt min vecka med ett smått chockat ansiktutryck och skakat på huvudet över mitt kryssande mellan skola, jobb, sadelinpassningar, hästarna och framför allt shopping av ALLT man behöver för en klassisk helg med Hockeyligan. Med andra ord är resväskan redan på väg att bli överfylld med party-outfits, solglasögon, vita converse, resorb och allt annat som andas vår, sol och stortrav.

I år är till och med saker och ting lite bättre. Min bästa Tessy och min systers störtsköna pinglor till vänner ska med, jag kommer bo i samma hotellrum som världens bästa människa/kille/sambo, och så slipper jag debuttal i bussen i år - det är väl värt att hurra för :)

För lite koll på vad vi sysslar med där nere rekommenderar jag TV4:s livesändning från travet på lördag eftermiddag! Där kan man dessutom se mig och ligans Ann-Sofie göra rotmos av Nybrink i "Nybrink mot klabbet". Eller, vilket väl är troligare, skratta gott åt när vår värdighet och självrespekt helt går åt skogen. I vilket fall så blir det nog kul!

Jag återkommer med en massa bilder efter helgen. Sköt om er tills dess!

/Anna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0