Catching up


Jag har varit frånvarande, jag vet. Det händer mycket nu, och min tid är tyvärr lika begränsad som alla andras, även fast jag har lite svårt att fatta det ibland. Men det är väldigt skönt att komma tillbaka in hit och skriva av sig litegrann.

Som sagt, much is going on! Klockan 19.00 ikväll blir Joel och jag ägare till en underbar trea på söder. Efter många visningar och mycket funderande hittade vi till sist en som känns helt rätt för både honom, mig och Bullis - hon har ju lite att säga till om hon också. Så nu sätter cirkusen igång! Försäljning av min kära gamla etta, packning, uppackning, packning, uppackning... och så en jävla massa städning. Känns nästan som att jag måste samla alla mina gamla tjejkompisar, köpa lite billigt lådvin och fira av den gamla trontjänaren med en hejdundrandes förfest! För det var ju så det brukade se ut back in the days :-) Men nostalgi till trots ska det blir skönt. Fruktansvärt skönt att ha rum, plats och yta. Förvaring och ett riktigt hem helt enkelt. Just det kan jag knappt vänta på.

I stallet vilar Ametist fortfarande sin senskada och shettisarna lever fortfarande rövare. Så där är allt som vanligt. Appetizer har opererat bort gigantiska lösa benbitar ur bakhasorna men verkar ha klarat läkningen bra och nu går han i sjukhage några veckor innan vi kan fortsätta med inkörningen. Så fort han har satts för vagn så blir det flytt till pappa som gäller. Han kommer få det toppen där.

Mest av allt händer det grejor med Millie! Hon smälter mitt hjärta med alla små framsteg hon gör varje dag. Nu har vi klarat av alla grunder, fått på oss tränset med världens mest fantastiska Swarowski-pannband (nej, jag kunde inte hålla mig) och börjat hänga på henne. Så snart sitter jag förhoppningsvis där uppe! Ska försöka bli bättre på att uppdatera er med bilder av vad vi pysslar med.

Skolan har satt igång igen som vanligt och i butiken luktar det höst på riktigt. Nya schemat är på plats och vi packar upp nya varor varje dag. På sista tiden har vi fått in helt fantastisk fina grejor. Nyheter i sortimentet och höstkollektioner av både kläder och täcken som får mig och Cissi att snegla mot kreditkorten. Farligt på jobbet just nu alltså :-)

Förra veckan var jag nere i Roskilde på sadelseminarium hos Bates. Mycket givande! Håll utkik efter den nya Isabel Werth-modellen som landeras nu i oktober. Den har en mycket snyggare finisch än sin föregångare, som tillsammans med det betydligt smalare sätet och det fantastiska skinnet gör den väldigt intressant. 

På fredag ska ni få följa med mig till Örebro och titta på ännu mer grejor. Åtminstone genom kameralinsen. Då är det nämligen dags för höstens hästsportmässa och de första glimtarna av vårens och sommarens små under. Hela crewet bestående av mig själv, mamma, Cissi, Camilla och Lena drar iväg för att insupa nya kunskaper och en massa inspiration.

På återhörande innan dess! I promise :-)

Kram Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0