Material girl


Tillbaka vid bloggen efter en helg och veckostart som inte lämnat många minuter över. Efter mässan i helgen var det raka spåret till Stockholm, Modecenter och en genomgång av vår- och sommarkollektionerna från Equipage, GPA, Wheather Beeta m.fl. igår. Dessutom sålde jag min gamla lägenhet och hann med en introduktion av min nya kurs i skolan - Fritt berättande - där jag ska göra ett projekt av än så länge mycket diffus karaktär.

Igår var jag dock ganska missnöjd med att vara student - eller åtminstone den ekonomiska livssituation det för med sig. Jag blev nämligen mer än förälskad i en mer än fantastisk termoväst från GPA som jag inte ens vill tänka på vad den kostade. Svart, högglansig och som ett andra skinn på mig var den i alla fall. Och sedan jag lärde känna den har jag dagdrömt om att gunga omkring i en perfekt balanserad galopp på Millie dagarna i ända med den viktlöst vilandes på mina axlar... Totalt jävla självplågeri.

Som ni märker befinner vi oss mitt i farligaste tiden för en pryl-dåre som jag: inköpstid. Imorgon väntar nästa möte där vi ska titta på vad Mountain Horse sytt upp inför sommaren. Och snart är det dags för vårens hästsportmässan i Stocksholm. Med andra ord kan ni, kära kunder, förvänta er påfyllning i butiken under veckorna framöver!

Igår fick vi in en ny lättvikts-ridhjälm i sortimentet. Lamicell Master är ställbar i storlekarna S, M & L, finns i svart och brunt, och har ett löstagbart foder som går att tvätta. Dessutom tycker jag att den med sina 990 kr ger väldigt mycket stil för pengarna.




Denna vecka har vi även fyllt på med fölgrimmor i läder och nylon, lädertvål i sprayflaska, Butet-fett, torrschampo, bästa skimmelschampot, magplattegjordar från GlenGordon och lite annat smått och gott. Under senare delen av vecka boostar vi hovslagaravdelningen med bland annat PG-sulor, flappsulor och viktfästen.

Vi ses i butiken!

Kram Anna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0