Min förlängda arm!




Min nya - i eget tycke - mycket kreativa uppfinning kallar jag Millie-armen. Och oroa er inte, den är betydligt mer harmlös än vad den ser ut att vara :-)

Millie har lite problem med att låta folk komma i kontakt med hennes bakben. "Lite problem" är naturligtvis en underdrift eftersom jag älskar min Millie och är partisk i frågan. Skulle jag inte vara det skulle beskriva henne som rent livsfarlig ibland. Det är åtminstone det mamma kallar henne :-) 

Jag vet att det här är världens skämt. Min häst är 4 år och det enda som går smärtfritt är hovkratsning. Hon får lugnande när hon skos, blir hysterisk om man försöker spola henne och får fullständig klaustrofobisk panik om man sätter på henne ett par bakskydd. När hon, som igår, kommer in med ett sår på ena bak får jag följdaktligen lite problem. Leva och sova dåligt av oro för att hela hästens ben ska bli inflammerat? Eller dö men vila i frid för att man ändå fick det tvättat? Det är frågan.

Som tur är så är jag en problemlösare. En kreativ sådan! Nu har jag uppfunnit min Millie-arm och ovanstående problem är ett minne blott. Nu kan kan blöta min lilla tvättsvamp (utbytbar - såklart) på änden av mitt lilla spö, och lugnt stå en meter ifrån vinande bakhovar medan jag desificerar utav bara helsike!

Kram Anna.

Kommentarer
Postat av: Maria

Duktig du är Anna! man kanske ska lägga in en beställning på din uppfinning:) ibland skulle jag oxå behöva en sån. Lycka till med dig nya uppfinning:) kram Maria N.

2011-09-30 @ 18:52:58
Postat av: Penny

Fan va smart ! :) Nåt sånt skulle man ha ibland även om man inte har en sån hysterisk häst som din :) Kram Penny

2011-10-02 @ 23:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0