Helgen med stort H


















I fredags såg jag inte bara fram emot en lång, ledig helg utan insåg även att den helgen skulle bli början på nästa kapitel av mitt liv. Den skulle sätta punkt för något. Inleda något annat. Göra skillnad. Så här med facit i hand kan jag säga att den gjort det med besked. Jag har haft en galen helg. Temat har varit fest och vänskap. Och jag behövde den verkligen.

Det har varit de små sakerna - skratten, citaten, dumheterna - som gjort helheten. Det var länge sen en helg lämnade efter sig så många klassiker. Så många internskämt  och så mycket som vi alltid kommer skratta åt. Jag och mina vänner.

I synnerhet en av dem ska ha stort tack för att den här helgen blev precis vad jag behövde. Jag har nämligen haft världens skönaste Malin Jansson hemma på besök från Uppsala. Hon ringer i fredags och meddelar helt utan förvarning att hon tänkte komma och hälsa på oss över kvällen. Vilket såklart ledde till att hon stannade hela helgen. Det går inte att ha tråkigt med Malin. Två dygn av samboliv med henne och man minns helt plötsligt varenda galenskap vi gjort tillsammans. Och man hittar på fler.

I fredags blev det middag på Grappa följt av houseklubb på Sylvia och slutstation Nybron. Igår åt vi skaldjur på min uteplats och pimplade vin innan vi drog till Åbryggan och sedan, som vanligt, vidare till Nybron. Där jag kom på den briljanta idéen att bjuda hem hela stan på efterfest till mig.  

Nu är jag helt slut. Har nyligen klämt i mig ett par varma mackor med ett berg av smält ost och Fanta till frukost. Nu ska jag skita i städningen och somna om igen. Man får göra så. Man får göra precis som man vill faktiskt :-)

/Anna - party like a rockstar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0