Sliten


Borde tvätta. Borde städa. Eller bara göra nåt, vad som helst. Ändå ligger jag som en strandad val i soffan med datorn på magen och försöker underhålla mig själv. Ingen TV än nämligen. Vad gör man när man saknar en sådan och inte orkar röra sig? Förslag på Youtube-klipp någon?

Festen igår var galen. Såsom det brukar bli med Hockeyligan. Och mina farhågor om att jag skulle bli tvungen att kryssa mellan öppna eldar och griskroppar besannades lyckligtvis inte. Såg faktiskt inte skymten av nån gris över huvudtaget utan kunde med lika god aptit som vanligt hugga in på den otroligt goda buffén. Lyckad kväll rakt igenom! Tyvärr glömde jag kameran hemma så bilder kommer inte förrän jag hittar någon att sno av. Kanske lika bra det :-)

Idag har jag haft Sex and the city-maraton, ätit brunch på Sylvia med Maria och varit på fyndjakt på Tuna Park. Dock utan större framgång, det enda jag släpade med mig hem blev ett nattlinne jag tänker spendera den här lata kvällen i.

Vi letade parfym till mig också. Har ni några tips? Jag hatar att köpa parfym, det är som att städa toaletten - ett nödvändigt ont. Man får ont i huvudet av alla olika dofter, tappar så småningom luktsinnet totalt och så får man beslutsångest. Förmodligen den enda situationen då det drabbar mig. 

Så vi åkte hem istället. Sprang ihop med Bilge som åkte med och som fick dela mitt baksäte med mitt punkterade däck (nej jag har inte tagit mig iväg till Vianor än), en jättedammsugare årsmodell 1852, Sinitas pumps från 2005, ett gäng utspridda glastallrikar och en 3 meter lång Sverige-flagga. Den sistnämnda roade sig Maria och Bilge med att hänga ut genom fönsterrutorna medan de skrek "VM-guld, VM-guld" i kör och jublade. Och jag körde runt ett tag i stan, tog några extravarv i varje rondell samt på McDonalds-parkeringen och grät av skratt.

Priceless. Och ett hett tips om man precis som vi inte har något liv :-)

/Anna - övertrött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0