Bra vibbar


Fredags-fjärilar i magen. Big time! Den här dagen är verkligen värd alla hyllningar den får.


Jag har just avslutat morgonmötet som jag, Cissi, Camilla och Lena har varje fredag. Där planerar vi kommande vecka, events, butiken och passar på att kasta lite ris och ros på varandra! Välbehövlig timme. Dessutom har vi fått hem massor av varor från Equality Line, Three Horses och Globus så idag är det rena julafton i butiken. Stephan som bossar på lagret tycker att jag är mentalt rubbad som gillar att packa upp kartonger.

Har haft en väldigt behaglig vecka än så länge. Man blir så harmonisk av att bo på landet. Mamma kom hem igen igår kväll och verkar lite orolig för att jag aldrig kommer flytta hem till stan igen. Men det är klart jag kommer. Någon gång.



En av våra små busfrön.

Tisdagskvällar är förutom Desperate Housewives-kvällar med tjejerna även Travkvällar. Väntar fortfarande på att Sundbyholmstravet ska se krocken och byta tävlingsdag men än så länge verkar inget hända... Aja. I tisdags fick jag överge mina tjejer för att rycka in och jobba för papsen när han skulle köra kval. Normalt bossar han i vår butik där, men lyckligtvis kör han även lopp då och då vilket ger mig tillfälle att gå bärsäkargång med dammvippan.

Fick även lite ledig tid under kvällen så att jag kunde döda hungern tillsammans med världens bästa Emma, hennes andra hälft Magnus och deras lilla Gabriel. Eller ja, den sistnämnde dissade mig för en god timmes sömn i barnvagnen. Vilket jag lät passera eftersom han trots allt bara är ett par månader.

Emmas alldeles egna uppfödning Noelani gjorde sin första start på ett strålande sätt och gick i mål som sexa med krafter kvar efter tiden 1.18,7. Även fast jag och Noelani har haft våra duster (läs hästfan har bokstavligt talat sprungit ÖVER mig) så blir man så himla rörd när de sköter sig bra och ser så fantastiskt fina ut. Eloge till Wallin den äldre som sköter träningen på och håller henne i grymt skick! Och (när jag ändå är igång) grattis till Wallin den yngre för en mycket lyckad V75-kväll på Åby igår.

I onsdags blev det middag och stand up på Sylvia med syrran och hennes polare. Bjussar på ett par bilder av systrarna Biderman från en riktig superkväll:






Tack till framför allt Soran Ismael och Cecilia von Strokirchstan för skrattkramp i buken. Förhoppningsvis förlänger det inte bara mitt liv litegrann utan gör även magen plattare. Hoppas går ju.

Nu ska jag ta höja volymen på musiken i butiken och ha en riktigt bra fredagseftermiddag. Kom in och hälsa på eller skapa lite bra helg-feeling just där du är.

/Anna - lunchdags!


Kommentarer
Postat av: Orre

När du skriver om trav, varvtider och foder. Ja, då smälter jag.

Nästan så att jag måste blogga om det här.

2009-05-17 @ 19:11:22
URL: http://orrestrandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0