Soluppgång i stallet





Visst, det är jobbigt att dra sig upp till fodring och utsläpp tidigt på morgonen. För oss som är i total morgon-koma är det till och med fruktansvärt jobbigt. Men många morgnar är det ändå värt det. Ljudet av hö som mals sönder i tuggor och synen av dagens första bocksprång i soluppgången slår faktiskt de flesta andra starter på dagen. 

Imorse hade jag precis en sån morgon. Sen red jag Millie för andra gången och hamnade ännu högre bland molnen. Det är en riktig berg- och dalbana att ha unghäst, och så fort något faller på plats och man gör framsteg så är det en sån fantastiskt boost! Man blir lite extra kär i sin lilla gris helt enkelt :-)

Nu jobbar jag i butiken med Camilla och Cissi. Har haft en sadelinpassning på förmiddagen och tryckt i mig en 2-rätters lunch á la papsen. Han är en riktig jävla mästerkock den där! Så snart koffeinet har satt in tror jag att jag ska skylta upp lite inför lördagen när vi har två toppenerbjudanden i butiken.

Ikväll väntar glöggfest hos Wille med Hockeyligan! Senast vi sågs hela skaran såg det ut så här:

 

Ställer dock inte samma krav på dekoren från min kära svåger ikväll :-)

Ha en bra helg allihop!

Kram Anna.


Kommentarer
Postat av: J.C

detta är inte okej när jag är med!! Att kolla på solupgångar o dylikt finns det inte tid med.. trams, rent sagt =)

2010-12-18 @ 13:44:49
URL: http://bidermans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0