Ladiesnight i Sundbyholmsbutiken


Heja kontraster! Medan pappa njuter av 20 plus i spanska Torreveija krigar jag på här hemma i lika många minus. Befinner mig just nu i Sundbyholmsbutiken för att hålla ställningarna under tävlingarna ikväll. Normalt är ju det papsens jobb.

Måste säga att jag verkligen gillar att vara här! Alla trevliga och pratglada kunder väger upp det faktum att inte en enda jävla pryl är prismärkt och att man därför får gissa sig till de sexsiffriga artikelnumren vid varje försäljning. Och att kassaprogrammet har ungefär samma reaktionshastighet som en sengångare med fyra komma noll i promille. Idag har jag dessutom hittat en ny favoritpryl - det mobila bredbandet! Helt fantastiskt. För genom det får jag nämligen möjlighet att kommunicera lite med er där ute medan jag väntar på att kvällen ska dra igång ordentligt.

Efter en titt i programmet har jag även checkat av vad vi hejar lite extra på ikväll. Valeroso (lopp 4, nr 11) är en mamma-uppfödning vilket alltid känns lite i hjärtat. Dexter Stone (lopp 5, nr 5) tillhör Hockeyligans alldeles agna Håkan och förtjänar all tänkbar framgång efter att ha tagit sig igenom ett gäng misslyckanden och ännu fler gliringar från ligan. Men nu tillsist verkar Dextern ha hittat lite form.

Nu ska jag packa upp hästskor och lyssna till när svägerskan Spotify:ar loss i högtalarna!

/Anna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0