Höstkänslor?


Måndag morgon i butiken. Igår hade jag faktiskt lite ångest över att alla mina vardagsrutiner skulle rulla igång igen idag. Jag hade ju precis kommit ned i varv. Men idag känns det bättre! Arbetet i butiken är så roligt så här års. Det finns massor att göra när säsongerna avlöser varandra.

Idag ska jag först och främst sätta mig in i allt igen. Läsa en massa mail, kolla av hur vi ligger till med leveranser och få koll på läget. Förhoppningsvis :-) Sedan tänkte jag fräscha till lite i butiken och ge plats åt höstens alla måsten. Personligen känner jag mig väldigt sugen på ett Accuhorsemat-täcke åt Millie, ett par Eurostar-ridbyxor åt mig själv och en parsele åt shettisarna.

Mot min vilja började jag känna de första höstkänslorna idag. Jag har till och med föreställt mig hur jag drar på mig en stickad tröja och kryper ihop i soffhörnet med en kopp varm choklad. Litegrann sett fram emot att börja skolan igen. Jag, som bestämt hävdat att jag ska leva sommar- och semesterliv under hela augusti - minst. Det ju nästan så att man får skämmas över sådana tankar.

Kram Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0