Dagarna emellan


Åh vilken underbar jul jag har haft! Jag har verkligen varit ledig, umgåtts med släkt och vänner och hästar och bara haft trevligt, skrattat och tagit det lugnt. Om ändå alla helger var så här.

Idag är tempot desto högre! Har förberett mellandagsrean i butiken sedan imorse och nu fyndas det för fullt här utanför kontorsdörren. Har redan sett ut mina egna must have:s och hoppas innerligt att några av dem finns kvar på fredag när det är halva priset som gäller. 

Jag känner ett ganska stort behov av att tröstshoppa lite eftersom att stackars Millies hemska balltramp inte direkt mått bättre av den senaste tidens lervälling i hagarna. I nuläget har det spruckit upp hela vägen till en väldigt otrevlig karledsinflammation och min lilla älskling vilar sig - förhoppningsvis - frick och hel igen. Problemet med Millie är bara att hon har lite för mycket energi och humör för att inte få utlopp för det någonstans. Trots kraftigt förminskad fodergiva blir hon lite av en tjock, bortskämd, odäglig, dryg skitunge när hon inte får motion som vanligt. Mitt blågula vänsterknä och det söndersparkade A-staketet kan vittna om den saken.

Aja! Bara att hope for the best som vanligt. Medan jag gör det har jag en fullspäckad vecka framför mig. Jobb, plugg, mellandagsshopping för presentkortsklapparna och packning innan jag drar till Kläppen med bästa vännerna för att åka skidor (läs rulla okontrollerat nedför backen) och fira en hejdundrande nyårsafton. Om jag klarar mig från diverse benbrott är jag säker på att det blir grymt!

Kram Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0