Daydreaming




Man skulle ha tre hästar. Till :-) Det vore helt perfekt! När jag tänker mig min lilla hopphästuppfödning så tänker jag mig två ston till: ett riktigt fint avelssto och sedan en tävlingshäst som jag kan tävla på och Joel lära sig på i ett par år framöver - innan man sätter igång med första hingstvalet. Och så en islandshäst. Yes you heard me, jag har insett att jag skulle vilja ha en islandshäst en dag! En sån där fin med riktigt drag i. Som Joel och jag kunde busa omkring på, valla vår lilla hästflock med och kanske till och med vara lite seriösa med emellanåt.

Och tänk vad kul att välja hingst! Jag kan gå runt i butiken redan nu och fundera på vilken jag skulle välja till Millie om hon skulle betäckas nu. Bara på skoj liksom. För att kompensera henne på ett bra sätt skulle jag behöva någon högrest med lite ordentlig mankhöjd och långa ben, men ändå lätt och sportig i typen. Skulle valet ske idag skulle det nog stå mellan Chacco-Blue och Diarado.

Vill du också dagdrömma lite så rekommenderar jag Stallions hemsida eller de härliga små katalogerna från Celle och Schockemöhle som du kan hämta här inne i butiken hos mig!

Kram Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0