Bra vibrationer


Idag väljer jag att glädjas åt allt som är BRA i mitt liv. Tyvärr är ju allt inte alltid bra, men man kan alltid undvika att tänka på det tråkiga. Eller hur?

Bra saker idag:

1) Det är fredag!

2) Det är sommar!

3) Jag har SOMMARLOV. Sista redovisningen för läsåret firades med dubbla bullar igår, och kommer firas med ännu fler drinkar ikväll. Ett gäng kreativa genier med vältränade typografiska ögon intar min lägenhet och sedan ska vi fira in friheten tillsammans tills solen går upp. Eller tills jag börjar jobba i butiken imorgon :-)

3) Millie börjar övervinna sin dödsångest över att få vatten på kroppen och går numera att svampa av efter ett arbetspass i försommarsolen. "Vilken underbar individ du har köpt" som min ironiska far brukar säga. Eftersom det är han som skor henne låter jag den kommentaren passera :-)

4) Påfyllning i butiken! Tonviss med hästskor rullade in igår och nästa vecka får vi in allt ifrån jodhpurs till lammullspaddar, träns och en jättefin ny magplattegjord. Får det att klia i fingrarna på prylfantaster som mig och Cissi! 

Nu tycker jag vi ser till att ha en underbar fredagkväll allihop! När vi hörs igen imorgon kanske jag är mer på humör för att fokusera på det mindre bra :-)

Kram Anna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0