Rapport från Oscar!


Bidermans profilryttare Oscar Eriksson gjorde sina första Strömsholmstävlingar förra helgen. Här berättar han om ritterna:

I helgen var det åter igen de årliga Strömsholmstävlingarna. Jag var där och tävlade 3 av 5 tävlingsdagar. Började i torsdags med att jag red den 2* fälttävlan. Dressyren gick inte jätte bra men jag är ganska nöjd ändå. Min hatt flög nästan av och tappade lite av koncentrationen. Fick reda på efteråt att det hade varit bättre att låta den flyga av.
    Banhoppningen gick inte heller optimalt men ändå OK. Hade lite dålig ridning i början och två bommar rullade. Det får jag  ta på mig själv. Men att få rida på slotts banan är är fantastisk känsla men den kräver mycket ridning.
    På fredagen var det sen dags för att ge sig ut i den 2* terrängen.  Banan såg fin ut, även om det fanns några kombinationstyper som var lite svårare än dem jag tidigare ridit. Det var ett stort uthopp med en smal häck efteråt, spetskombination på böjda spår med ett smalhinder sista. Det var även en ganska svår lådkombination i uppförsbacke på böjt spår där marken var ojämn för att sedan avsluta med ett smalt hus. Jag hade ett bra flyt i banan och var felfri fram till hinder nr 17. Där ville inte Lenni längre. Jag är ganska nöjd ändå men tanken på värmen, banans längd och att det är en av Sveriges största tävlingar. Men det var en ganska cool känsla att få rida på banan när det är fullt av folk runt om, och man ser i ögonvrån kameror och folk som skriker. Det är en av de häftigaste känslorna man får när man rider på stora fälttävlanstävlingar.
    Efter att ha tävlat två dagar var det två dagars ledigt. Red sedan en junior dressyrklass på Strömsholm på måndagen. Där det blev en andra placering på Grand Prix-banan. Det var kanske inte det mest optimala men det var roligt.
    Med en stor rosett hem och hyfsat nöjd med helgen så laddar vi nu om inför årets första internationella tävling i Norge i Midsommar.









Kram Oscar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0